Olen Äiti, kolkyt ja risat. Perheessäni vaikuttavat myös Isi (kolkyt ja risat), Kloppi  (tokaluokkalainen) ja Likka (pian viisi). Asumme mäen päällä korkean tornin juurella keskellä metsää lähellä palveluja. Perheessä on myös Vihreä Ihme, ns. auto jolla on ikää 3 vuotta vähemmän kuin minulla ja miehelläni.

Tämä on Negatiivi - minun yritykseni, taas kerran, pitää jonkinnäköistä päiväkirjaa. Ties kuinka monta kertaa olen aloittanut, ja aina yritykset ovat epäonnistuneet. Nimestä huolimatta en ole tuominnut blogiani tuhoon jo alkumetreillä, aion yrittää ihan oikeasti.

~~~~~~~~

Minä olen työtön, viimeisiä päiviä vetelee velvoitetulla työvoimapoliittisella kurssilla. Isi on metallimies, vakituisessa ja tällä hetkellä ainakin pari vuotta eteenpäin taatussa työssä. Juuri nyt olen yksin kotona ja odottelen muuta perhettä kotiin, Isi hakee Likan päiväkodista ja Klopin pitäisi kotiutua pian iltapäiväkerhosta. Ulkona sataa lähes kaatamalla, ja äsken kotiutuessani huomasin Klopin unohtaneen vettähylkivän takkinsa aamulla kotiin naulakkoon. Oli myöskin unohtanut valot päälle. Miksi ihmeessä tein hänelle listan asioista, jotka pitää aamulla muistaa ennen kouluunlähtöä, kun hän ei selvästikään viitsi sitä listaa käyttää? Luojan kiitos olen taas ensiviikosta lähtien, ainakin jonkun aikaa, lähettämässä hänet aamulla kouluun ja tarkistamassa että kaikki on muistettu tehdä.